Audi A3 mü ? Mercedes C180 mi ? BMW 3.16 mi
Merhaba ;
Gerçekten sizin için tercih etmenin bizim içinde kıyaslamananın zor olacağı yeni bir yazı ile
karşınızdayız
.
Audi A3 mü ? Mercedes C180 mı ? BMW 3.16 mi ?
Audi A3 ;
Sloganı ;
Şüphe götürmez şekilde bir Audi – ve buna rağmen farklı bir his de veriyor. Daha aydınlık. Daha net. Daha ileriye dönük. İç mekânı, estetik özellikleri sezgisel nitelikli işlevsellikle birleştiriyor.
Yeni Audi A3’ün kokpiti, net yerleşimi ve ergonomik özellikleri sayesinde ilk bakışta büyülüyor.
BMW 3.16 ;
İç mekan güzelliği ve kalitesi açısından BMW 3.16 diğerlerinden önden bence .Mercedes'in biraz daha zamana ihtiyacı var bu kaliyeteyi yakalayabilmesi için.
A3 ise ayrı bir dünya ekstra bir çok aksesuar barındırıyor ve kendinizi farklı hissetmenizi sağlıyor. Dolayısı ile donanım zenginliği açısından A3'ü tercih ederdim açıkçası.
Tabi işçilik ve donamım kalitesi fonksiyonlarına bakacak olursak Mercedes'de rakiplerinden önde görünüyor .
Audi A3 ;
Mercedes C180 ;
C-Serisi'nin dış tasarım konsepti, Mercedes-Benz tasarımının en yeni kuşağına
dayanır. Bu, gergin çizgilerin ve cömert, yumuşak yüzeylerin etkin şekilde
karşılıklı etkileşimi ile otomobilin olağanüstü teknik yeteneklerini belli eder.
Tamponlar, farlar ve kaput gibi yeni tasarımlı gövde parçalarına sahip
olan dikkat çekici ön kısım, şimdi daha baskın bir görünüşe sahiptir. Donanım
seviyelerine göre sunulan, dikkat çekici bir krom çerçeveye sahip, LED gündüz
farlarıı otomobilin dış görünüşüne yeni bir vurgu katar ve daha iyi görülebilme
sayesinde güvenliği arttırır. Araç şimdi dört yeni gövde rengi ile sunulmaktadır
ve standart donanım olan LED arka aydınlatma grubu heyecan verici bir
detaydır.

BMW 3.16i ;
Kendine yakışır bir sloganı var.
Akıllı hafif yapı.
Sürüş konforu ve direksiyon manevraları açısından Mercedesin rakiplerinin önünde olduğunu görüyoruz.
Böyle bir üstünlük motor güçleri açısından da ondan yana.BMW gücünü 8 vitesli otomatik şanzımana aktatırken Mercedes 7 vitesli otomatik şanzıman dan Audi A3 ise 7 ileri S tronic vitese aktarmakta.Bunun yanı sıra BMW yeni neslinde turbo beslemeli motora kavuşması da on ek bir özellik kazandırıyor.
Şimdi teknik verilerini karşılaştıralılm
Audi A3 ;
1.4 TFSI 122 HP S tronic | 1.6 TDI 105 HP S tronic | |
---|---|---|
Motor hacmi (cm3) | 1395 | 1598 |
Azami Güç, (hp/dd) | 122 / 5000-6000 | 105 / 3000-4000 |
Azami Tork (Nm/dd) | 200 / 1500–4000 | 250 / 1500–2750 |
Çekiş sistemi | önden çekişli | önden çekişli |
Şanzıman | 7 ileri S tronic | 7 ileri S tronic |
Emisyon Sınıfı | EU 5 | EU 5 |
Yakıt deposu kapasitesi (lt) | 50 | 50 |
Araç ağırlığı | 1250 | 1325 |
Azami Hız (km/sa) | 203 | 195 |
0-100 km/sa (sn) | 9,3 | 10,7 |
Şehir içi Yakıt tüketimi (l/100 km) | 6,5 | 4,8 |
Şehir dışı Yakıt tüketimi (l/100 km) | 4,4 | 3,4 |
Ortalama Yakıt tüketimi (l/100 km) | 5,2 | 3,9 |
Şehiriçi CO2 emisyon hacmi (g/km) | 151 | 125 |
Boyutlar (Uzunluk, Genişlik, Yüks) | 4237/1777/1421 | 4237/1777/1421 |
---|---|---|
Bagaj bölümü hacmi (lt) | 365 | 365 |
Motor | ||||
Silindir hacmi (cm3) | 1598 | |||
Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) | 136 / 4350 | |||
Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) | 220 / 1350 | |||
Yakıt tüketimi | ||||
Şehir içi (lt/100 km) | 7,5 | |||
Şehir dışı (lt/100 km) | 4,8 | |||
Ortalama (lt/100 km) | 5,8 | |||
Depo hacmi (lt) | 60 | |||
Co2 Emisyonu(gr/km) | 134 |
Kapı sayısı/Koltuk sayısı | 4 / 5 | |||
Uzunluk (mm)/Genişlik (mm)/Yükseklik (mm) | 4624 / 1811 / 1429 | |||
Aks aralığı (mm) | 2810 / 11.3 | |||
Bagaj hacmi (m3) | 0,480 | |||
Ön iz genişliği (mm)/Arka iz genişliği (mm) | 1531 / 1572 | |||
Ağırlık (kg) EC | 1480 | |||
Performans | ||||
Ön fren tipi | Hava kanallı disk | |||
Arka fren tipi | Hava kanallı disk | |||
Azami hız (km/sa) | 210 | |||
Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) | 9,2 |
Mercedes C180 ;
Silindir sayısı/düzeni
|
Sıralı 4
|
|
---|---|---|
Silindir Hacmi (cm3)
|
1595
|
|
Nominal Güç (kw d/d'da)
|
115/5300 (115/5300)
|
|
Nominal Tork (Nmd d/d'da)
|
250/1250-4000 (250/1250-4000)
| |
Sıkıştırma Oranı
|
10.3 : 1
|
|
Hızlanma 0-100 km km/h (sn)
|
8.5 (8.5)
|
|
Azami Hız Yaklaşık (km/h)
|
225 (223)
|
Yakıt Deposu Kapasitesi (Yedek Depo) (lt)
|
59 / 8
|
|
---|---|---|
Yakıt Tüketimi, şehiriçi (l/100km)
|
8.1–7.7 (8.0–7.7)
| |
Yakıt Tüketimi, şehirdışı (l/100km)
|
5.4–4.7 (5.3–4.8)
|
|
Yakıt Tüketimi, ortalama (l/100km)
|
6.4–5.8 (6.3–5.8)
|
|
CO2 emisyon oranları (g/km) ortalama yakıt
tüketiminde
|
149–136 (147–136)
|
|
Cd Değeri
|
0.27
|
|
Emisyon Sınıfı
|
Euro 5 (Euro 5)
|
Dünyaca ünlü Autoweek dergisi okurlarının katıldığı ankette "en ekonomik araba"
Audi A3
oldu .Dolayısı ile böyle bir ödül dururken yakıt performanslarını kıyaslamamıza gerek yok sanırım .
Dış görünüm olarak Audi A3 ü tercih ettik.BMW 3.16 i sürüş niteliklerini güçlü yeni motoruyla birleştirince ortaya güzel bir tasarım çıktığını söyleyebiliriz.Yukarıda da belirttiğim gibi sürüş konforu ve dinamizm açısından Mercedes rakiplerinin adım önde.
Fiyatlar ;
Mercedes C180 ;
Yeni C 180 Benzin 1.597 cm3 Prime 96.500 TL
Yeni C 180 Benzin 1.597 cm3 Avantgarde 99.100 TL
Yeni C 180 Benzin 1.597 cm3 Avantgarde Sport 100.900 TL
Yeni C 180 Benzin 1.597 cm3 Elegance 59.504 TL 99.100 TL
Audi A3 ;
Motor H. | Güç | Net Fiyat | Anahtar Teslim Fiyatı * | Anahtar Teslim Fiyatı | |
---|---|---|---|---|---|
cm3 | HP | Euro | Euro | TL | |
Yeni A3 1.4 TFSI Attraction S tronic | 1395 | 122 | 16.918 | 28.322 | 67.696 |
Yeni A3 1.4 TFSI Ambition S tronic | 1395 | 122 | 18.102 | 30.278 | 72.371 |
Yeni A3 1.4 TFSI Ambiente S tronic | 1395 | 122 | 17.953 | 30.032 | 71.783 |
Yeni A3 1.6 TDI Attraction S tronic | 1598 | 105 | 18.661 | 31.202 | 74.579 |
BMW 316i ;
Motor Fiyat
cc silndir bg
BMW 316i Sedat Otm 1598 4/4 136 96972
Ne diyebiliriz ? BMW nin kendine has sloganı olan iyi olan kazansın ! bu slogan ile bizde tercihimizin hangisinden yana olduğuna dair ip ucu vermiş olduk .Ama girişte bahsettiğim gibi bir çok kişinin bu araçlara sahip olabilmek farklı bir nedeni ve tutkusu vardır.
Teşekkürler .
Yorumlar
Yorum Gönder