Neden Honda Civic 1.6 Dream ?
Merhaba ;
Yeni bir yazı ile karşınızdayım.;
1999 model otomatik Polo'mu sattıktan sonra yeni bir araç arayışına girmiştim.Almayı düşündüğüm araç için ayırabileceğim miktar 35-40 bin TL arası idi .Bu sebeple genelde beğenimi kazanan Jetta'nın 2.elinde yoğunlaştım .
Bir Jetta'da karar kılmıştım ondan da triptonik vites olmasından dolayı vazgeçtim.Aracın yokuşta az da olsa kaydırabileceğini belirten arkadaşlarım oldu.Eğer bunun olmasını istemiyorsan DSG şanzımanlı bir araç bakmam gerektiğini öğrendim.Bu bilgiyi sitemdeki yazımda belirtmiştim.
http://hangi-araba.blogspot.com/2013/01/hill-holder-opel-astra-grande-punto.html#!/2013/01/hill-holder-opel-astra-grande-punto.html
Yahu dedim benim 1999 model otomatik aracım yokuşta kaydırmıyor 2010 model araç alıp yokuşta kaydırmasına katlanamam .
Bu yaşanan tecrübelerimden sonra 2.el araba arayışından vazgeçip sıfır araba almaya karar verdim.Bunun için çekeceğim kredi miktarı fazlalaştı ama istediğin 2.el bir arabayı bulmak için ne kadar bekleyeceğimi bilemiyordum.Bu arada diğer aracımı sattığımdan dolayı çok fazla vaktim yoktu açıkçası bunun için.
Bu konuda bir çok araştırma yaptıktan sonra Honda Civic Dream 1.6 karar kıldım .Bu aracın yeni kasası ve tasarımı çok hoşuma gitti ki eski kasasını da beğeniyordum zaten.Sedan özellikte olup yuvarlak hatları olan araçlar her zaman beğenimi çekmiştir zaten .Bu aracı gördüğünüzde de bu özelliği ile sizi büyülüyor .Araştırma yaptığım sırada gördüğüm Honda hangi modeli olursa olsun güvenlikten kesinlike taviz vermediği idi.
Başka araçlarda virajlarda savrulmayı engelleyen sistemler için ekstra ücretler ödemeniz gerekirken .Honda modellerinde güvenlik paketleri ile ilgili birşey sormanıza gerek yok.Yani Japonlar için önce güvenlik gördüğüm kadarıyla.
Tabi birde maksimum çıkacağım rakamlarda benim için en iyi tercihti diyebilirim.
Otomatik vites 1.6 olan aracımın fiyatı için ödediğim tutar, içime bu kadar sinen bir araba için beni çok fazla düşündürmedi açıkçası. Çünkü fiyatı bu araçtan pahalı olan farklı model arabalar bu kadar içime sinmemişti açıkçası .
Tabi şimdi siz sen arabayı almışsın ondan böyle konuşuyorsun diyebilirsiniz .Ben de evet ondan böyle konuşuyorum derim :)
Şimdi arabanın özelliklerini sizinle paylaşayım .
Yeni tasarlanan ön panelde hız, devir, yakıt tüketimi gibi yolculuğunuz için önemli bilgiler güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için sürücüye odaklı, sürücünün gözünü yoldan ayırmadan görebileceği açıda konumlandırıldı. Ön panelin yüzeyi değişkenlik gösteren iki farklı desenli doku ile kaplı. Bu özel doku güneş ışığını yansıtarak ön panele derinlik katan görsel bir efekt yaratıyor.
Ergonomik şekilde tasarlanan direksiyondaki kumanda butonları geliştirilmiş yol bilgisayarı i-MID'i* kolayca kullanmanızı sağlıyor. Ses, müzik kanalı seçimi, saat, cruise control gibi pekçok fonksiyonlar rahatça kumanda edilebiliyor.
Performans
İncelikli tasarım baştan aşağı sofistike bir karakter yaratıyor. Akıcı atletik çizgiler ve geniş duruş ile her bir tasarım öğesinin uyumlu bir şekilde bütünleştiği dış görünümüne neresinden bakarsanız bakın!
Yenilenen Civic sedan sürücüsüne özel bir hava katıyor.
Yeni Civic Sedan'daki her bir tasarım detayı, sadece harika görünmesi için değil bunun yanında üstün performansını sergilemesi adına da, dikkatlice düşünüldü. Yeni dizayn edilen Xenon farlar açık ve net bir görüş sağlarken dinamik ön tampon tasarımını da mükemmel bir şekilde tamamlıyor.
Açılıp kapanabilen yan aynalar dar alanlara daha kolay park etmek için çözüm sağlarken, sportif 16" alüminyum alaşımlı jantlar yeni Civic Sedan'ın dış tasarımını tamamlayan çekici bir görünüm yaratıyor
Dedikleri gibi araba işi zevk işi başka birisi Honda Civic mi ?Deyip dudak bükebilir.Tamamiyla tercih meselesi.
Aracı aldığım DamlaHonda personeline sıcak tutumlarından ayrıca teşekkür ederim.
Teşekkürler .
Yeni bir yazı ile karşınızdayım.;
1999 model otomatik Polo'mu sattıktan sonra yeni bir araç arayışına girmiştim.Almayı düşündüğüm araç için ayırabileceğim miktar 35-40 bin TL arası idi .Bu sebeple genelde beğenimi kazanan Jetta'nın 2.elinde yoğunlaştım .
Daha önce aldığım 2.el araçta bir takım sıkıntılar yaşadığım için 2.el araç pek düşünmüyordum ama bu konuda bazı araçlar için 1 yıl garanti veren Dod üzerinden araç bakmaya başladım.Burda olan km'si düşük olan araçlar hemen satıldığını gördüm.Dolayısı ile km'si düşük sorunsuz bir araç geldiğinde vakit ayırıp hemen görmek gerekiyor .Ama 2.el de kafanızın rahat olmasını istiyorsanız ve bu işe ayıracak çok zamanınız yoksa muhakkak Dod'un araçlarını tercih etmelisiniz.
Bir Jetta'da karar kılmıştım ondan da triptonik vites olmasından dolayı vazgeçtim.Aracın yokuşta az da olsa kaydırabileceğini belirten arkadaşlarım oldu.Eğer bunun olmasını istemiyorsan DSG şanzımanlı bir araç bakmam gerektiğini öğrendim.Bu bilgiyi sitemdeki yazımda belirtmiştim.
http://hangi-araba.blogspot.com/2013/01/hill-holder-opel-astra-grande-punto.html#!/2013/01/hill-holder-opel-astra-grande-punto.html
Yahu dedim benim 1999 model otomatik aracım yokuşta kaydırmıyor 2010 model araç alıp yokuşta kaydırmasına katlanamam .
Bu yaşanan tecrübelerimden sonra 2.el araba arayışından vazgeçip sıfır araba almaya karar verdim.Bunun için çekeceğim kredi miktarı fazlalaştı ama istediğin 2.el bir arabayı bulmak için ne kadar bekleyeceğimi bilemiyordum.Bu arada diğer aracımı sattığımdan dolayı çok fazla vaktim yoktu açıkçası bunun için.
Bu konuda bir çok araştırma yaptıktan sonra Honda Civic Dream 1.6 karar kıldım .Bu aracın yeni kasası ve tasarımı çok hoşuma gitti ki eski kasasını da beğeniyordum zaten.Sedan özellikte olup yuvarlak hatları olan araçlar her zaman beğenimi çekmiştir zaten .Bu aracı gördüğünüzde de bu özelliği ile sizi büyülüyor .Araştırma yaptığım sırada gördüğüm Honda hangi modeli olursa olsun güvenlikten kesinlike taviz vermediği idi.
Başka araçlarda virajlarda savrulmayı engelleyen sistemler için ekstra ücretler ödemeniz gerekirken .Honda modellerinde güvenlik paketleri ile ilgili birşey sormanıza gerek yok.Yani Japonlar için önce güvenlik gördüğüm kadarıyla.
Tabi birde maksimum çıkacağım rakamlarda benim için en iyi tercihti diyebilirim.
Otomatik vites 1.6 olan aracımın fiyatı için ödediğim tutar, içime bu kadar sinen bir araba için beni çok fazla düşündürmedi açıkçası. Çünkü fiyatı bu araçtan pahalı olan farklı model arabalar bu kadar içime sinmemişti açıkçası .
Tabi şimdi siz sen arabayı almışsın ondan böyle konuşuyorsun diyebilirsiniz .Ben de evet ondan böyle konuşuyorum derim :)
Şimdi arabanın özelliklerini sizinle paylaşayım .
Sürüş keyfinin doruğunda.
Sürüş deneyiminizi hem güvenli hem de daha keyifli hale getirmek için tüm önemli bilgiler ve göstergeler yeni dizayn edilen işlevsel ön panelde sürücüye olabilecek en yakın noktada.Yeni tasarlanan ön panelde hız, devir, yakıt tüketimi gibi yolculuğunuz için önemli bilgiler güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için sürücüye odaklı, sürücünün gözünü yoldan ayırmadan görebileceği açıda konumlandırıldı. Ön panelin yüzeyi değişkenlik gösteren iki farklı desenli doku ile kaplı. Bu özel doku güneş ışığını yansıtarak ön panele derinlik katan görsel bir efekt yaratıyor.
Ergonomik şekilde tasarlanan direksiyondaki kumanda butonları geliştirilmiş yol bilgisayarı i-MID'i* kolayca kullanmanızı sağlıyor. Ses, müzik kanalı seçimi, saat, cruise control gibi pekçok fonksiyonlar rahatça kumanda edilebiliyor.
Performans
Sürekli değişim, sürekli gelişim
Honda mühendisliğinin kalbinde sürekli performansı iyileştirme çabası yatıyor. Bu nedenle Yeni Civic Sedan elektronik olarak kontrol edilen akıllı valf zamanlaması sayesinde hıza bağlı olarak yakıtın yanmasını kontrollü bir seviyede tutup emisyon değerini düşüren 125 PS 1.6 i-VTEC motora sahip.
Ayrıca, direksiyondan da kumanda edilebilen 5 ileri otomatik şanzıman, yolun eğimine göre aracın uygun viteste ilerlemesini sağlayan Akıllı Eğim Sistemi (Grade Logic System) ile sürücüsüne her koşulda konfor sunarken istenildiğinde düz vites keyfini yaşamanıza olanak sağlar.
Daha fazla tarz. Daha fazla enerji. Daha fazla Civic
Civic'in ikon haline gelmiş tasarım felsefesinin bir gelişimi olarak, yeni Civic sedan dinamik şekliyle sadece çekici görünmekle kalmıyor aynı zamanda aerodinamiği ve performansı da geliştiriyor.İncelikli tasarım baştan aşağı sofistike bir karakter yaratıyor. Akıcı atletik çizgiler ve geniş duruş ile her bir tasarım öğesinin uyumlu bir şekilde bütünleştiği dış görünümüne neresinden bakarsanız bakın!
Yenilenen Civic sedan sürücüsüne özel bir hava katıyor.
Yeni Civic Sedan'daki her bir tasarım detayı, sadece harika görünmesi için değil bunun yanında üstün performansını sergilemesi adına da, dikkatlice düşünüldü. Yeni dizayn edilen Xenon farlar açık ve net bir görüş sağlarken dinamik ön tampon tasarımını da mükemmel bir şekilde tamamlıyor.
Açılıp kapanabilen yan aynalar dar alanlara daha kolay park etmek için çözüm sağlarken, sportif 16" alüminyum alaşımlı jantlar yeni Civic Sedan'ın dış tasarımını tamamlayan çekici bir görünüm yaratıyor
Teknik Özellikler |
Motor | 4 silindir | |
Hacim (cc) | 1598 | |
Yakıt türü | Benzin | |
Maksimum güç: kW@Dev/Dak (PS) | 92/6500 (125 PS) | |
Maksimum tork | 152 Nm / 4300 rpm | |
Şanzıman | Otomatik 5 ileri, 1 geri | |
Süspansiyon (Ön) | McPherson kol | |
Süspansiyon (Arka) | Çift salıncak | |
Ebatlar | ||
Uzunluk (mm) | 4545 | |
Genişlik (mm) | 1755 | |
Yükseklik (mm) | 1435 | |
Aks mesafesi (mm) | 2675 | |
Ön tekerlek izi (mm) | 1505 | |
Arka tekerlek izi (mm) | 1530 | |
Ağırlık, sürücü hariç (kg) | 1241 | |
Lastikler | 195/65 R15 | |
Yakıt deposu (lt) | 50 | |
Bagaj hacmi (lt) | 440 | |
Maksimum sürat (km/s) | 200 | |
Hızlanma 0-100 km/s (sn) | 12,0 | |
Yakıt tüketimi (lt/100 km) | ||
Şehir içi (lt) | 9,5 | |
Şehir dışı (lt) | 5,1 | |
Birleşik (lt) | 6,7 | |
CO2 emisyonları (g/km) | 155 |
Dedikleri gibi araba işi zevk işi başka birisi Honda Civic mi ?Deyip dudak bükebilir.Tamamiyla tercih meselesi.
Aracı aldığım DamlaHonda personeline sıcak tutumlarından ayrıca teşekkür ederim.
Teşekkürler .
Yorumlar
Yorum Gönder