Mercedes-Benz Citan mı ? Volkswagen Caddy mi ?

Merhaba,

Yeni bir yazı ile karşınızdayız.


Hafif ticari araçlar üzerine yaptığımız kıyaslama ilgi gördüğü için, beğeninizi göreceğini düşündüğümüz yeni bir ticari kıyaslama ile karşınızdayız.


  • Volkswagen Caddy  
  • Mercedes Citan

Volkswagen Caddy’e rakip mi geliyor ? Mercedes Citan gerçekten rakip olabilecek durumda mı ?


Mercedes Citan




Citan iç mekanı konforu ve pratikliği ile ikna ediyor








Citanın dış görünüşü mercedes asaletini taşıyor. Ön mazgal ve büyük mercedes arması oldukça gösterişli duruyor. Sis farlarının yerleşimi ve hafif eğimli duruşu arabaya sempatik bir hava vermiş.



2697 mm dingil mesafeli uzun Citan Kombi.
Uzunluk (mm)   4321
İz dairesi / dönme yarıçapı (m)   10.7 /11.2
Bagaj hacmi (litre)   685 -3000
Bagaj uzunluğu (mm)   953 - 1753
Azami yüklü ağırlık (kg)   2.100
Çekme kapasitesi (kg) frenli 1050

frensiz 670-690
Boş ağırlık (kg)   1390
İstiap haddi (kg)   710
Azami tavan yükü (kg)   100

Sürüş SistemiÖnden çekiş
Emisyon NormuEuro 5 Gr. I
Silindir Sayısı4
Motor Hacmi (cm³)1.461
Maksimum Güç (kW / PS)66 / 90
Devir (1/min)4.000
Max tork (Nm)200
Devir Aralığı (1/min)1.750 - 3.000
Şanzıman5 vites
Yakıt tipiDizel
Tank kapasitesi (l)60
Yakıt Tüketimi ve Emisyonlar


şehir içi (l/100 km)5,0 
şehir dışı (l/100 km)4,4
karma (l/100 km)4,6
CO2-Emisyon değerleri (g/km)119 

  • 2,697 mm dingil mesafesine sahip "uzun" (4,321 mm) şasi
  • 1,753 mm uzunluğundaki oturma bölümü ve 1,255 mm yüksekliğindeki yük alanı
  • 3000 litrelik yük hacmi ve 710 kg taşıma kapasitesi
  • 2.1 ton izin verilen azami yüklü ağırlık
  • Yüksek performansı ve ekonomik motor seçenekleri
  • Hem iş hem aile kullanımına uygun çeşitli standart ve isteğe bağlı donanımlar


Güvenli ve rahat sürüş için: Yokuş kalkış desteği

Citan Kombi ESP'ye entegre standart kalkış desteği ile donatılmıştır. Sistem rampalardaki kalkışı kolaylaştırır. Fren pedalı bırakıldığında fren basıncı kısa süreliğine sabit kalır ve sürücünün gaz pedalına basması için zamanı olur ve böylece araç geriye kaymaz

http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/van/home/new_vans/Yeni_Citan.html




Volkswagen Caddy








Caddy Trendline giriş modelip olup şık tasarımı, konforu ve eksiksiz güvenlik paketi ile dikkat çekiyor. Caddy Trendline, hem sürücü hem yolcuları için konforlu bir sürüş garantisi sunmakla kalmıyor, tamamen sökülebilen arka koltukları ile yük taşımayı da zahmetsiz hale getiriyor. 1,6 TDI motor seçeneğine sahip Caddy Trendline, sessiz oluşu ve düşük yakıt tüketim değeriyle de dikkat çekiyor.

Üç farklı model bulunuyor

  • Yeni Caddy Trendline
  • Yeni Caddy Comfortline
  • Yeni Caddy Maxi Van

Donanım


  • ESP
  • Yokuş yukarı kalkış yardımı
  • 7 ileri DSG şanzıman*
  • 1.6 l TDI motor
  • Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları
  • Ön sis farları
  • Gündüz farları
  • Yükseklik ayarlı halojen farlar
  • CD-MP3 çalarlı Aux-in girişli radyo
  • 6 hoparlör
  • Deri kaplı radyo kumandalı direksiyon
  • Servotronik direksiyon
  • Soğutma özellikli, kilitli ve aydınlatmalı torpido gözü
  • Yolcu ve bagaj bölümünde iç kaplama
http://ticariarac.vw.com.tr/modeller/caddy/brosur.aspx?model=all








Caddy dış görünüşte oldukça tok ve sağlam bir hava veriyor. Değişik jant seçenekleri ile daha sportif bir hava vermek mümkün. Kapı altına konulacak kromajlı basamaklar arabayı çok daha güçlü ve sportif yapacaktır.



 
Caddy’nin 1.6l TDI ve Caddy Sportline’da sunulan 2.0 TDI motorları doğrudan enjeksiyon (DI) sistemi ile yüksek basınçta yakıt enjeksiyonunu başarıyla gerçekleştiriyor. 

Sessiz, ekonomik ve performanslı. Caddy’nin 1.6 TDI ve 2.0 TDI motorların, geniş bir devir aralığında sunduğu torku ve gücü siz de gaz pedalına bastığınızda hissedeceksiniz. Volkswagen teknolojisi, Caddy’nin her iki motor seçeneğinde de değişken geometrili turbo (VTG) ve intercooler sistemleriyle de kendini gösteriyor.

Araç 4 teklerlekte disk fren imkanı sunuyor...


 
  • ABS (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi)
  • ASR (Anti Patinaj Sistemi)
  • Servotronik direksiyon
  • Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
  • Gündüz farı  
  • ESP (Viraj dengeleme sistemi)
  • Hill Holder (Yokuş yukarı kalkış yardımı)
  • EBC (Motor Fren Kontrol Sistemi)
  • BAS (Fren yardımcısı)


Caddy...








Citan...

 


 



Gelelim değerlendirmeye;  Yeni Citan  sürüş konforu , dinamizm ve performansı ile sınıfının en iddialı araçlarından biri olacak gibi gözüküyor.Fakat rakibi  karşısında güvenlik ,yol tutuş ve işçilik değerleri açısından biraz daha zamana ihtiyacı var .Yeni Citan için öngörülen fiyatları 53000 TL civarında görürken Caddy için ortalama 60000 TL civarı diyebiliriz.Tabi ki Caddy'nin  DSG şanzıman özelliğide bulunmakta bu modeli tercih ederseniz fiyat biraz daha yükselecektir. İç görünüşte mercedes citan beni biraz daha etkiledi. Dış görünüşlerde birbirlerine yakınlar. Tabi filosunda mercedes arması görmek isteyenler için ön taraftaki büyük mercedes amblemi oldukça çekici olacaktır. Almanların yaptıkları her aracı kaliteli yaptıklarını tartışmaya gerçekten gerek yok.Kararsız kalanların iki aracı da ayrı ayrı test sürüşünden geçirmesi gerekcek.


Teşekkürler .



Bu yazıdaki içeriklerde son değişiklikler için lütfen satıcıların resmi web sitelerini ziyaret ediniz. Bu yazılar sadece görüş belirme amaçlıdır. Yazarlar içeriklerdeki yanlış bilgilerden yada sonradan değişen bilgilerden sorumlu tutulamaz. Bu yazılardaki kaynaklar firmaların resmi web siteleri ve internettir. İnternetten kaynaklı eksik yada yanlış bilgilerden sitemiz sorumlu tutulamaz.











Yorumlar

  1. citan ı buğün gördüm, mercedes için çok basit kalmış gibi geldi bana, içi caddy ye göre kalitesiz ve ve çok kullanışlı değil, ön gövde kaba gibi geldi , güzel yanı arka zeminin düze yakın olması ve yakıt tüketim verileri,test sürüşünde 90 ps 200 torkun araca nasıl yön vereceğini merak ediyorum.daha özgün bir tasarım olabilirdi,renault kango yu biraz düzeltmişler gibiydi,...

    YanıtlaSil
  2. aga wolksagen caddy bu aracı sırtına alır götürür adamlar bildigin kango yapmış :) kaliteyi düşürmüş mercedes

    YanıtlaSil
  3. İLKER YALÇIN11 Mart 2013 14:16

    ARKADAŞLAR BU SEGMENTTE CADDY DEN BAŞKASI YALAN.BENDE 2010 MODEL DSG ŞANZIMAN CADDY VAR ARACIM 134 BİN OLDU HALA SORUNSUZ KULLANIYORUM HİÇBİR ŞEKİLDE NE YÜRÜR AKSAMINDA NEDE MOTOR AKSAMINDA SIKINTI VAR HİÇBİR PROBLEMİM YOK GAYETDE MEMNUNUM ARACIMDAN BUNDAN ÖNCEDE YİNE 2006 MODEL DSG CADDY VARDI BU İKİNCİ CADDY ALIŞIM KONFOR DESEN VAR RAHATLIK DESEN VAR HERŞEYİYLE KALİTESİ TARTIŞILMAZ BU KANGOO YAPIMI CİTAN HİÇBİR ŞEKİLDE VOLKSWAGEN CADDY NİN YANINA YAKLAŞAMAZ BİLE

    YanıtlaSil
  4. BU KANGOO YAPIMI CİTAN HİÇBİR ŞEKİLDE VOLKSWAGEN CADDY NİN YANINA YAKLAŞAMAZ BİLE Mercdes-Benz bu araç ile kalitesini düşürmüş yani illede Caddy ♥♥♥♥♥♥♥♥

    YanıtlaSil
  5. Ford Connect'i tek geçerim.

    YanıtlaSil
  6. kesinlikle vw caddy

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

New Products...

AliExpress WW

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araç alırken 1.4 mü yoksa 1.6 mı ?

KARSAN JEST Mİ ? OTOKAR M-2010 MU ?

Otomatik Vites, DSG şanzıman mı, CVT şanzıman mı ? EDC Şanzıman mı ?