Merhaba ; Bir araç alınacağı zaman akla gelen ilk soru motor gücü ne olmalıdır ? Tercihi 1.6 motor olanların söylemleri performans dan ödün vermek istemiyorum çerçevesinde olur . Bu arkadaşlar sollama sırasında aracın yüksek devir gücünden faydalanmak istediklerini belirtip daha üst motor gücüne sahip araca geçmeyi yeğlerler ama 1.4 motor gücünü asla düşünmezler.Kendilerine söylenen 1.6 motor daha fazla yakıyor söylemlerine de pek riayet etmek istemezler. Gerçekten haklılık payları var mıdır bakalım ? 100 km/lt için ölçülen değerler aşağıdaki gibidir .Bu değerler modelden modele farklılık gösterebilir.Almayı düşündüğünüz araç ile ilgili teknik detaylarda bu değerler bellidir. 1.4 motor şehir içi yakıt tüketimi ; Şehir içi=8.0 Sehir Dışı=5.1 Ortalama=6.19 1.6 motor şehir içi yakıt tüketimi ; Şehir içi=8.39 Sehir Dışı=5.2 Ortalama=6.39 Değerlerden görüleceği üzere haklılık paylalarının olup olmadığı şehir içi/şehir dışında yılda toplam kaç kilo
Merhaba , Hat taşımacılığında büyük kapışmada bakalım kim önde ? Karsan Jest mi ? Otokar M-2010 mi ? Karsan Jest Engelli sandalyesinin yerleşimine izin veren ve geniş diz mesafelerine sahip aynı zamanda yüksek iç tavan ve panoramik camları ile oturan ve ayaktaki yolculara ferah bir yaşam alanı sunmaktadır . Çağdaş yeni ve özgür tasarımı ile hak ettiği övgüyü almaya layık. Verimli Euro5 motor teknolojisi , optimize edilmiş vites dişli oranları ve ekstra hafifletilmiş tasarımı ile rakiplerine karşı eşsiz bir yakıt tüketimi avantajı sağlıyor. Engelli erişimine uygun ve çağdaşlığın simgesi olarak maksimum oranda alçak tabana sahip olacak şekilde tasarlandığını hissettiriyor. Otokar M-2010 Engelli erişimine uygun geniş ve ferah bir iç mekana sahip ancak koltuk diz mesafeleri ortalama boyda bir yolcuyu bile rahatsız edebilecek düzeyde olması dezavantaj gibi gözüküyor. Modern çizgilerle don
DSG mi CVT mi ? DSG Şanzıman : DSG otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman sistemidir. Avantajı vites geçişlerinde bir sonraki vitesi hazırda tutup vites geçişini çok hızlı yapmasıdır . Ama kısacası ; siz 1. viteste gezerken bu şanzıman çoktan 2. vitese takmış oluyor ve vites değiştirme komutunu alır almaz gecikme yaşanmaksızın vites değiştiriliyor. Bu şanzımana sahip araçların düz şanzımanlı modellerine nazaran kalkış hızlanması erken, yakıt tüketimi de düşük oluyor.Dezavantajı ise tüm bunları yapabilmesi 2 farklı şanzıman barındırmasıdır. Seri otomobil kullananları bile mutlu edecek kadar hızlı, bir otomatik şanzımandan beklenmeyecek kadar ekonomik bir vites olabilir mi? Volkswagen’in geliştirdiği 7 ileri vitesli DSG otomatik şanzıman. Hem otomatik vitesin konforu hem de manuel vitesin dinamizmi bir arada. Türkiye’de ilk kez Volkswagen tarafından sunulan, patenti de Volkswagen’e ait DSG şanzıman teknolojisi, 3
Yorumlar
Yorum Gönder