Hangi SUV ? Hangisini alsam ?

Merhaba,

Uzun süredir SUV tarzı araç kullanan biri olarak yeni bir araç alsam hangisini seçerdim şeklinde düşünmeye başladım.

Sahibi olduğum iX35 araçtan oldukça memnunum. Aslında bu benim ikinci SUV aracım. Hatta ikinci iX35 aracım. Daha önce düz vites iX35 kullanan biri olarak sonrasında otomatik vitese geçmiştim. Şimdi ise iX35 ismi tamamen piyasadan kalkarak Hyundai Tucson'a dönüştü.

Geçenlerde aracımı bakıma götürdüğümde Tucson'u görme şansım oldu. Gerçekten güzel bir araç yapmışlar. O an iX35'i elimden çıkarıp Tucson alsammı şeklinde düşündüm. Sonrasında piyasayı da bir araştırmaya karar verdim. Piyasada VolksWagen Tiguan, Nissan Qasqai, Dacia Duster, Skoda Yeti, Ford Kuga, Suzuki Vitara, Renault Koleos, Peugeot 3008, Kia Sportage gibi birçok SUV modeli olunca seçmek de zor oluyor tabiki.

Şahsen yaptığım ilk elemede elimde kalanlar Tiguan, Vitara ve Tucson oldu. Ana kriterlerim olan güvenlik, dış görünüş, yakıt tasarrufu ve fiyata göre bu üç aracı kıyaslamaya çalıştım.

Dış görünüşlere bakarsak;

Tiguan herzamanki gibi ağırbaşlı ve kalite göstergesi bir ön görünüşler ön plana çıkıyor.


Arkadan görünüş de aynı şekilde sade ve kalite kokuyor.



Tucson ise iX35 deki sportif ve agresif çıkışını sürdürüyor. Ön ızgara yüksekliğinin arttırılması ve ızgaea altındaki delikli panel araca daha tok ve güçlü bir hava vermiş. Farların dizaynı ise herzamanki gibi kışkırtıcı.

Tucson un arka görünüşündeki yuvarlak hatlar iX35 deki gibi fakat biraz daha artmış durumda. Genel olarak rüzgar içinde akıp giden bir havası var bu aracın.


Suzuki Vitara son günlerde aklıma düşen bir araç. Tucson ile Tiguan arasında kalanların alabileceği bir araç görüntüsü sundu bana. Kromaj ızgara çok hoş. Sportif bir hava yakalanmaya çalışılırken farlar ve plakanın olduğu kısımdaki dizan araçta ağır bir havayıda korumuş.


Suzuki Vitara'nın arka dizaynı benim en çok hoşuma giden oldu.


Güvenlik kıyaslamasına gelirsek;

Vitara NCAP de 5 yıldız alıyor. Yolcu güvenliği %89, çocuk güvenliği %85, yaya güvenliği %76, güvenlik yardımcısı %76 puan alıyor. Detaylar için Tıklayın.

Tucson NCAP de 5 yıldız alıyor. Yolcu güvenliği %86, çocuk güvenliği %85, yaya güvenliği %71, güvenlik yardımcısı %71 puan alıyor. Detaylar için Tıklayın.

Tiguan NCAP de 5 yıldız alıyor.  Yolcu güvenliği %96, çocuk güvenliği %84, yaya güvenliği %72, güvenlik yardımcısı %68 puan alıyor. Detaylar için Tıklayın.http://www.euroncap.com/tr/results/vw/tiguan/24845

Dış görünüş ve güvenlik benim kriterim olacak ise Suzuki Vitara benim gözümde ön plana çıkıyor.

Yakıt tasarrufu yönünden incelersek;

Tiguan 1.4 TSI  >

Şehir içi : 10.6 Lt/100 km
Şehir dışı : 7 Lt/100 km
Ortalama : 8.4 Lt/100 km

Vitara 1.6 VVY Otomatik >

Şehir içi : 6.6 Lt/100 km
Şehir dışı : 4.9 Lt/100 km
Ortalama : 5.5 Lt/100 km

Tucson 1.6 GDI Otomatik >

Şehir içi : 9.8 Lt/100 km
Şehir dışı : 6.0 Lt/100 km
Ortalama : 7.4 Lt/100 km

Veriler http://www.auto-data.net/ sitesinden alınmıştır.

Yakıt tüketimine baktığımızda ise Vitara ön plana çıkıyor.

Fiyatları inceleyecek olursak;

Hyundai Tucson fiyatları 80.000 TL ile 178.000 TL arasında değişiyor.

Suzuki Vitara fiyatları 73.500 TL ile 93.500 TL arasında değişiyor.

Volkswagen Tiguan fiyatları 88.000 TL ile 172.000 TL arasında değişiyor.

Tüm kriterlerimi gözden geçirdiğimde Vitara ve Tucson arasında kaldığımı söyleyebilirim.
Bundan sonrası ise araçları test sürüşüne kalıyor. Benim için ille de fiyat önemli diyorsanız düşünmeden Vitara alınır gibi geliyor. Fiyat + diğer kriterler diyorsanız Vitara ve Tucson ile test sürüşü yapmakta fayda görünüyor.

Sonuç : Ya Vitara, Ya Tucson...






Yorumlar

New Products...

AliExpress WW

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araç alırken 1.4 mü yoksa 1.6 mı ?

KARSAN JEST Mİ ? OTOKAR M-2010 MU ?

Nissan Juke mi ? Opel Mokka mı ?