WW Polo mu ? Peugeot 208 mi ? Renault Clio 4 mü ? Opel Corsa mı ?
Merhaba,
Son günlerde hem trafik derdinden hem de yakıt fiyatlarının çıldırmasından dolayı insanlar nispeten daha küçük araçlara yönelmeye başladılar.
Küçük araç deyip geç memek gerek, büyükleri aratmayacak konfor ile geliyor bu segment araçlar.
Yazımızda bu segment araçlarını inceleyeceğiz.
Birçok kişi soruyor;
WW Polo mu ?
Peugeot 208 mi ?
Renault Clio 4 mü ?
Opel Corsa mı ?
Hangi araba ?
Hemen araçların dış görünüşlerinden başlayalım.
Görüşüm arkadan görünüşlerde de Clio dan yana olacak.
İsterseniz şimdi de iç konsol görünüşlerinden bahsedelim.
Konsollara baktığımızda ise WW ve opelde sadelik dikkat çekiyor. İç konforda tercihim Clio ve Peugeot tan yana olacak.
Sıralamam ise.
1. Clio ve Peugeot
2. Polo ve Corsa
şeklinde olacak.
Araçların motor özelliklerine gelelim;
Birçok seçenek olmakla birlikte her modeli birbirine yakın motor seçenekleri ile kıyaslamaya çalışacam.
CLIO 4
Dizel yok mu der gibisiniz !
Kaynak : Opelin sitesinden indirilen corsa model broşüründen alınmıştır.
Veriler Opel sitesindeki corsa broşüründen alınmıştır.
Broşürün tamamı için . İndir.
Motorlara göre genel değerlendirmemiz;
Motorların hepsi oldukça iyi aslında.
Clionun 1.5 Dizel motoru benim dikkatimi biraz daha çekti. Ardından hemen peugeout motoru geliyor.
1. Clio
2. Peugeout
3. Polo ve Corsa
Aslında bu araçlardan hangisini alırsanız alın motordan yana şikayetiniz olmayacağı kesin.
Buradaki sıralama sadece benim kişisel görüşüm.
4 araçta bence güzel. Ama tek atış yapacak olsam benim tercihim Clio olurdu.
Teknoloji Çözümleri
Teşekkürler,
Son günlerde hem trafik derdinden hem de yakıt fiyatlarının çıldırmasından dolayı insanlar nispeten daha küçük araçlara yönelmeye başladılar.
Küçük araç deyip geç memek gerek, büyükleri aratmayacak konfor ile geliyor bu segment araçlar.
Yazımızda bu segment araçlarını inceleyeceğiz.
Birçok kişi soruyor;
WW Polo mu ?
Peugeot 208 mi ?
Renault Clio 4 mü ?
Opel Corsa mı ?
Hangi araba ?
Hemen araçların dış görünüşlerinden başlayalım.
Hemen hepsinin dış görünüşü cezbedici görünüyor. Benim görüşüme göre ise Clio 4 bir adım önde görünüyor. Görünüş olarak sıraya koymam gerekseydi.
1. Clio
2. Polo
3. Corsa yada Peugeot
olurdu.
Birde arkadan görünüşlere bakalım,
Görüşüm arkadan görünüşlerde de Clio dan yana olacak.
İsterseniz şimdi de iç konsol görünüşlerinden bahsedelim.
Konsollara baktığımızda ise WW ve opelde sadelik dikkat çekiyor. İç konforda tercihim Clio ve Peugeot tan yana olacak.
Sıralamam ise.
1. Clio ve Peugeot
2. Polo ve Corsa
şeklinde olacak.
Araçların motor özelliklerine gelelim;
Birçok seçenek olmakla birlikte her modeli birbirine yakın motor seçenekleri ile kıyaslamaya çalışacam.
CLIO 4
Yeni Clio ile birlikte segmentinde
referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu bir arada sunan iki
yeni motor seçeneği bulunuyor. Yeni Clio, yeni benzinli ve dizel
motorlar ve ekonomik sürüş yardım sistemleri sayesinde rekor tüketim ve
sürüş keyfini bir arada sunuyor.
898 cm3 hacminde 3 silindirli 90 beygirlik bu turbo benzinli motor bütün devirlerde etkin ivmelenme ve seri hızlanmalar sağlıyor. Sıklıkla vites değiştirmeleri engellemek amacıyla, maksimum torkun (135 Nm) %90’ı 1 650 d/dk’dan itibaren etkin olarak sürüş keyfinizi en yüksek seviyeye çıkarıyor. Stop & Start fonksiyonu ile donatılmış Turbo 90bg Stop& Start motoru 4,5lt/100 km düzeyine düşürülmüş iddialı bir yakıt tüketimi sağlıyor. C02 emisyonu ise sadece 105 g/km’dir.
898 cm3 hacminde 3 silindirli 90 beygirlik bu turbo benzinli motor bütün devirlerde etkin ivmelenme ve seri hızlanmalar sağlıyor. Sıklıkla vites değiştirmeleri engellemek amacıyla, maksimum torkun (135 Nm) %90’ı 1 650 d/dk’dan itibaren etkin olarak sürüş keyfinizi en yüksek seviyeye çıkarıyor. Stop & Start fonksiyonu ile donatılmış Turbo 90bg Stop& Start motoru 4,5lt/100 km düzeyine düşürülmüş iddialı bir yakıt tüketimi sağlıyor. C02 emisyonu ise sadece 105 g/km’dir.
Yeni Clio ile birlikte segmentinde
referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu bir arada sunan iki
yeni motor seçeneği bulunuyor. Yeni Clio, yeni benzinli ve dizel
motorlar ve ekonomik sürüş yardım sistemleri sayesinde rekor tüketim ve
sürüş keyfini bir arada sunuyor.
Yeni 1.5 dCi 90 bg Stop & Start tek kelimeyle sınıfının en iyisi! Karma parkurda 3,6 lt/100km tüketim ve 93 g CO2 emisyonu ve 220Nm torku ile, Yeni Clio sürüş keyfini de unutmadan çok iddialı bir yakıt tüketimi sağlıyor.
Yeni 1.5 dCi 90 bg Stop & Start tek kelimeyle sınıfının en iyisi! Karma parkurda 3,6 lt/100km tüketim ve 93 g CO2 emisyonu ve 220Nm torku ile, Yeni Clio sürüş keyfini de unutmadan çok iddialı bir yakıt tüketimi sağlıyor.
Gösterişli gösterge...
PEUGEOT
Teknik Özellikler | |
---|---|
Hacim (cc) | 1199 |
Maksimum hız (km/saat) | 175 |
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye) | 12.2 |
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre) | 5.5 |
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre) | 3.9 |
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre) | 4.5 |
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km) | 104 |
1.6 VTi 120 hp - Otomatik
Teknik Özellikler | |
---|---|
Hacim (cc) | 1598 |
Maksimum hız (km/saat) | 190 |
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye) | 11.9 |
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre) | 9.8 |
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre) | 4.9 |
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre) | 6.7 |
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km) | 154 |
Dizel yok mu der gibisiniz !
Teknik Özellikler | |
---|---|
Hacim (cc) | 1397 |
Maksimum hız (km/saat) | 163 |
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye) | 13.5 |
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre) | 4.4 |
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre) | 3.4 |
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre) | 3.8 |
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km) | 98 |
Teknik Özellikler | |
---|---|
Hacim (cc) | 1397 |
Maksimum hız (km/saat) | 183 |
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye) | 16.2 |
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre) | 4.3 |
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre) | 3.2 |
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre) | 3.4 |
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km) | 87 |
Teknik Özellikler | |
---|---|
Hacim (cc) | 1560 |
Maksimum hız (km/saat) | 165 |
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye) | 11.8 |
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre) | 4.3 |
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre) | 3.5 |
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre) | 3.8 |
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km) | 98 |
WW POLO
3 çeşit motor sunuluyor. 1,2 lt TDI yakıt tüketimi olarak oldukça iyi.
Donanım | 1,4 lt 85 PS | 1,6 lt 90 PS | 1,2 lt TDI 75 PS |
Manuel / Tiptronik DSG | TDI Manuel / Tiptronik DSG | Manuel | |
|
|||
Motor Tipi | 4 silindir 16 V benzinli motor | 4 silindir 16 V dizel TDI CR motor | 3 silindir 12 V dizel TDI CR motor |
Motor hacmi, lt/ cm³ | 1,4 / 1390 | 1,6 / 1598 | 1,2 / 1199 |
Çap/strok, mm. | 76,5 / 75,6 | 79,5 / 80,5 | 79,5 / 80,5 |
Maks. güç, kw (PS) dv/dk | 63 (85) / 5000 | 66 (90) / 4200 | 55 (75) / 4200 |
Maks. tork, Nm dv/dk | 132 / 3800 | 230 / 1500 - 2500 | 180 / 2000 |
Sıkıştırma Oranı | 10,5 | 16,5 | 16,5 |
Karışım Sistemi | Çok noktadan elektronik yakıt enjeksiyonu | Common rail direkt dizel enjeksiyonu | Common rail direkt dizel enjeksiyonu |
Vites Kutusu | 5 ileri Man. / 7 ileri Tiptr. DSG | 5 ileri Man. / 7 ileri Tiptr. DSG | 5 ileri Man. |
0-100 km/s sn. | 11,9/ 11,9* | 11,5 / 11,5* | 13,9 |
Maks. hız, km/s | 177 / 177* | 180 / 180* | 170 |
Yakıt tüketimi, lt/100 km (99/100/EC) | |||
Şehir içi | 8,0 / 7,7* | 5,1 / 5,2* | 4,6 |
Şehir dışı | 4,7 / 4,7* | 3,6 / 3,7* | 3,3 |
Genel | 5,9 / 5,8* | 4,2 / 4,3* | 3,8 |
CO2 emisyonu, g/km | 139 / 135* | 109 / 112* | 99 |
OPEL CORSA
Start/Stop Sistemi.
Hareketsiz haldeki bir araçta çalışan motor yakıt tüketir ve havaya CO2 salar. Opel’in Start/Stop Sistemi araç hareketsiz haldeyken
motoru otomatik olarak durdurur. Debriyaj kavraması sırasında motor hemen yeniden çalışmaya başlar.
Kaynak : Opelin sitesinden indirilen corsa model broşüründen alınmıştır.
Veriler Opel sitesindeki corsa broşüründen alınmıştır.
Broşürün tamamı için . İndir.
Motorlara göre genel değerlendirmemiz;
Motorların hepsi oldukça iyi aslında.
Clionun 1.5 Dizel motoru benim dikkatimi biraz daha çekti. Ardından hemen peugeout motoru geliyor.
1. Clio
2. Peugeout
3. Polo ve Corsa
Aslında bu araçlardan hangisini alırsanız alın motordan yana şikayetiniz olmayacağı kesin.
Buradaki sıralama sadece benim kişisel görüşüm.
4 araçta bence güzel. Ama tek atış yapacak olsam benim tercihim Clio olurdu.
Teknoloji Çözümleri
Teşekkürler,
1.3 multijet motorlar hem ekonomi hemde performans olarak çok iyiler. ( ralli severler için değil tabi )
YanıtlaSilKalitede ve ikinci elde kesinlikle VW diyorum clionun 3 sene sonraki halini tekrar görürsünüz LCD tv malzemesi gibi malzemeden yapmışlar içini çizik çizik oldugunda benden önce sizin mideniz bulanıcaktır.yinede ben diyorumki VW...şahsi görüşüm tabi.İkinci eldede kaybettirmiyecek bir araba oldugu kesin ;).
YanıtlaSilVolkswagen tabiki 2013 1.6 TDİ COMFORTLİNE DSG ARACIM ÇOK MEMNUNUM 100 KM DE ORTALAMA 4.3 YAKIT 2 ELDEDE ÇOK TUTULAN ARAÇTIR CLİO ,PEUGEOT, OPEL BİLE YETİŞEMEZ HERKONUDA OPELDE KULANMIŞ BİRİ OLARAK YAZIYORUM KESİNLİKLE TEK ALINCAK OTOMOBİL Volkswagen DİYORUM Güvenli sürüş. tek.uzm.
Silclio yu hiç beğenmedim içi rezalet malzeme kapılar ser kapanıyınca kapanıyor çizik ler gördüm yeni araçta çok dar arka sı koltuk rahatsızlık verdi
Silmerhaba blogunuzu çok beğendim başarılarınızın devamını diliyorum sizi izlemeye aldım iyi günler dilerim abduko
YanıtlaSilBen de bu arabalar arasinda kalıp tercihimi 208 hdi urban soul dan yana kullandım.
YanıtlaSilVolkswagen tabiki 2013 1.6 TDİ COMFORTLİNE DSG ARACIM ÇOK MEMNUNUM 100 KM DE ORTALAMA 4.3 YAKIT 2 ELDEDE ÇOK TUTULAN ARAÇTIR CLİO ,PEUGEOT, OPEL BİLE YETİŞEMEZ HERKONUDA OPELDE KULANMIŞ BİRİ OLARAK YAZIYORUM KESİNLİKLE TEK ALINCAK OTOMOBİL Volkswagen DİYORUM Güvenli sürüş. tek.uzm.
YanıtlaSil3 yıldır Clio 4 EDC Diesel 90 HP kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Sürüş konforu, performansı ve pratikliği özellikle şehir içi kullanımı için süper. Üst sınıf arabalarla şehir içinde rahat yarışırsınız. Yakıt ortalaması şehir içi 5.8 tl bagajı 2 yetişkin iki çocuklu bir aile için gayet yeterli. Türkiye’de hemen heryerde servisleri ve yedek parçalarını bulabilirsiniz. Bence tek sorunu yalıtımı daha iyi olabilirdi. Renault bu aracı gerçekten iyi yapmış. Kesinlikle tavsiye ederim.
YanıtlaSil3 yıldır Clio 4 EDC Diesel 90 HP kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Sürüş konforu, performansı ve pratikliği özellikle şehir içi kullanımı için süper. Üst sınıf arabalarla şehir içinde rahat yarışırsınız. Yakıt ortalaması şehir içi 5.8 tl bagajı 2 yetişkin iki çocuklu bir aile için gayet yeterli. Türkiye’de hemen heryerde servisleri ve yedek parçalarını bulabilirsiniz. Bence tek sorunu yalıtımı daha iyi olabilirdi. Renault bu aracı gerçekten iyi yapmış. Kesinlikle tavsiye ederim.
YanıtlaSil