WW Polo mu ? Peugeot 208 mi ? Renault Clio 4 mü ? Opel Corsa mı ?

Merhaba,

Son günlerde hem trafik derdinden hem de yakıt fiyatlarının çıldırmasından dolayı insanlar nispeten daha küçük araçlara yönelmeye başladılar.

Küçük araç deyip geç memek gerek, büyükleri aratmayacak konfor ile geliyor bu segment araçlar.
Yazımızda bu segment araçlarını inceleyeceğiz.

Birçok kişi soruyor;

WW Polo mu ?
Peugeot 208 mi ?
Renault Clio 4 mü ?
Opel Corsa mı ?

Hangi araba ?

Hemen araçların dış görünüşlerinden başlayalım.

 
Hemen hepsinin dış görünüşü cezbedici görünüyor. Benim görüşüme göre ise Clio 4 bir adım önde görünüyor. Görünüş olarak sıraya koymam gerekseydi.
 
1. Clio
2. Polo
3. Corsa yada Peugeot
 
olurdu.
 
Birde arkadan görünüşlere bakalım,
 
 

Görüşüm arkadan görünüşlerde de Clio dan yana olacak.

İsterseniz şimdi de iç konsol görünüşlerinden bahsedelim.


Konsollara baktığımızda ise WW ve opelde sadelik dikkat çekiyor. İç konforda tercihim Clio ve Peugeot tan yana olacak.

Sıralamam ise.

1. Clio ve Peugeot
2. Polo ve Corsa

şeklinde olacak.

Araçların motor özelliklerine gelelim;

Birçok seçenek olmakla birlikte her modeli birbirine yakın motor seçenekleri ile kıyaslamaya çalışacam.




CLIO 4

 
 
       
Yeni Clio ile birlikte segmentinde referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu bir arada sunan iki yeni motor seçeneği bulunuyor. Yeni Clio, yeni benzinli ve dizel motorlar ve ekonomik sürüş yardım sistemleri sayesinde rekor tüketim ve sürüş keyfini bir arada sunuyor.

898 cm3 hacminde 3 silindirli 90 beygirlik bu turbo benzinli motor bütün devirlerde etkin ivmelenme ve seri hızlanmalar sağlıyor. Sıklıkla vites değiştirmeleri engellemek amacıyla, maksimum torkun (135 Nm) %90’ı 1 650 d/dk’dan itibaren etkin olarak sürüş keyfinizi en yüksek seviyeye çıkarıyor. Stop & Start fonksiyonu ile donatılmış Turbo 90bg Stop& Start motoru 4,5lt/100 km düzeyine düşürülmüş iddialı bir yakıt tüketimi sağlıyor. C02 emisyonu ise sadece 105 g/km’dir.
 
 
 
       
Yeni Clio ile birlikte segmentinde referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu bir arada sunan iki yeni motor seçeneği bulunuyor. Yeni Clio, yeni benzinli ve dizel motorlar ve ekonomik sürüş yardım sistemleri sayesinde rekor tüketim ve sürüş keyfini bir arada sunuyor.

Yeni 1.5 dCi 90 bg Stop & Start tek kelimeyle sınıfının en iyisi! Karma parkurda 3,6 lt/100km tüketim ve 93 g CO2 emisyonu ve 220Nm torku ile, Yeni Clio sürüş keyfini de unutmadan çok iddialı bir yakıt tüketimi sağlıyor.

 
Gösterişli gösterge...

 
 
 
PEUGEOT
 
 

1.2 VTi 82 hp - 5 ileri man.




 
 
Teknik Özellikler
Hacim (cc)1199
Maksimum hız (km/saat)175
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye)12.2
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre)5.5
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre)3.9
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre)4.5
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km)104




1.6 VTi 120 hp - Otomatik
 
  
Teknik Özellikler
Hacim (cc)1598
Maksimum hız (km/saat)190
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye)11.9
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre)9.8
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre)4.9
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre)6.7
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km)154

Dizel yok mu der gibisiniz !

1.4 HDi 68 hp - 5 ileri man.




 
Teknik Özellikler
Hacim (cc)1397
Maksimum hız (km/saat)163
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye)13.5
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre)4.4
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre)3.4
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre)3.8
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km)98

1.4 e-HDi Stop&Start 68 hp - Auto5R




 
 
Teknik Özellikler
Hacim (cc)1397
Maksimum hız (km/saat)183
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye)16.2
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre)4.3
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre)3.2
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre)3.4
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km)87


1.6 e-HDi Stop&Start 92 hp - Auto6R




 
 
Teknik Özellikler
Hacim (cc)1560
Maksimum hız (km/saat)165
0-100 km/saat'e ulaşma (saniye)11.8
100 km'de şehir içi yakıt tüketim (litre)4.3
100 km'de şehir dışı yakıt tüketimi (litre)3.5
100 km'de karma yakıt tüketimi (litre)3.8
Karbon Dioksit (CO²) salımı (gr/km)98



 
 
 
WW POLO
 
 3 çeşit motor sunuluyor. 1,2 lt TDI yakıt tüketimi olarak oldukça iyi.
 
Donanım 1,4 lt 85 PS 1,6 lt 90 PS 1,2 lt TDI 75 PS
Manuel / Tiptronik DSG TDI Manuel / Tiptronik DSG Manuel

 
Motor Tipi 4 silindir 16 V benzinli motor 4 silindir 16 V dizel TDI CR motor 3 silindir 12 V dizel TDI CR motor
Motor hacmi, lt/ cm³ 1,4 / 1390 1,6 / 1598 1,2 / 1199
Çap/strok, mm. 76,5 / 75,6 79,5 / 80,5 79,5 / 80,5
Maks. güç, kw (PS) dv/dk 63 (85) / 5000 66 (90) / 4200 55 (75) / 4200
Maks. tork, Nm dv/dk 132 / 3800 230 / 1500 - 2500 180 / 2000
Sıkıştırma Oranı 10,5 16,5 16,5
Karışım Sistemi Çok noktadan elektronik yakıt enjeksiyonu Common rail direkt dizel enjeksiyonu Common rail direkt dizel enjeksiyonu
Vites Kutusu 5 ileri Man. / 7 ileri Tiptr. DSG 5 ileri Man. / 7 ileri Tiptr. DSG 5 ileri Man.
0-100 km/s sn. 11,9/ 11,9* 11,5 / 11,5* 13,9
Maks. hız, km/s 177 / 177* 180 / 180* 170
Yakıt tüketimi, lt/100 km (99/100/EC)
Şehir içi 8,0 / 7,7* 5,1 / 5,2* 4,6
Şehir dışı 4,7 / 4,7* 3,6 / 3,7* 3,3
Genel 5,9 / 5,8* 4,2 / 4,3* 3,8
CO2 emisyonu, g/km 139 / 135* 109 / 112* 99
 
 
 
 
OPEL CORSA
 
 
Motor Seçenekleri:

  • 1.4 16V ECOTEC 100 HP 5 İleri Manuel veya 4 İleri Active Select (Otomatik)
  • 1.4 16V ECOTEC 100 HP Start & Stop 5 İleri Manuel
  • 1.3 CDTI DTC 75 HP 5 İleri Manuel
  • 1.3 CDTI DTC 75 HP Start & Stop 5 İleri Manuel
  • 1.3 DTE ecoFLEX 95 HP Start & Stop 5 İleri Manuel

Opsiyonel Donanım:
  • Elektrikli Panoramik Sunroof*
  • Elektronik Stabilite Programı (ESP)**
  • Otomatik Şanzıman (sadece 1.4 TWINPORT 100 HP motor ile)
  • Start & Stop Sistemi (sadece 1.3 DTC 75 HP ve 1.4 100 HP motorlar ile)
  • Sürüşe Duyarlı Halojen Ön Farlar (AFL)
 
 



Start/Stop Sistemi.



Hareketsiz haldeki bir  araçta çalışan motor yakıt tüketir ve havaya COsalar. Opel’in Start/Stop Sistemi araç hareketsiz haldeyken



motoru otomatik olarak durdurur. Debriyaj kavraması sırasında motor hemen yeniden çalışmaya başlar.

Kaynak : Opelin sitesinden indirilen corsa model broşüründen alınmıştır.


Veriler Opel sitesindeki corsa broşüründen alınmıştır.

Broşürün tamamı için . İndir.


Motorlara göre genel değerlendirmemiz;

Motorların hepsi oldukça iyi aslında.
Clionun 1.5 Dizel motoru benim dikkatimi biraz daha çekti. Ardından hemen peugeout motoru geliyor.

1. Clio
2. Peugeout
3. Polo ve Corsa

Aslında bu araçlardan hangisini alırsanız alın motordan yana şikayetiniz olmayacağı kesin.
Buradaki sıralama sadece benim kişisel görüşüm.


4 araçta bence güzel. Ama tek atış yapacak olsam benim tercihim Clio olurdu.

Teknoloji Çözümleri

Teşekkürler,

Yorumlar

  1. 1.3 multijet motorlar hem ekonomi hemde performans olarak çok iyiler. ( ralli severler için değil tabi )

    YanıtlaSil
  2. Kalitede ve ikinci elde kesinlikle VW diyorum clionun 3 sene sonraki halini tekrar görürsünüz LCD tv malzemesi gibi malzemeden yapmışlar içini çizik çizik oldugunda benden önce sizin mideniz bulanıcaktır.yinede ben diyorumki VW...şahsi görüşüm tabi.İkinci eldede kaybettirmiyecek bir araba oldugu kesin ;).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Volkswagen tabiki 2013 1.6 TDİ COMFORTLİNE DSG ARACIM ÇOK MEMNUNUM 100 KM DE ORTALAMA 4.3 YAKIT 2 ELDEDE ÇOK TUTULAN ARAÇTIR CLİO ,PEUGEOT, OPEL BİLE YETİŞEMEZ HERKONUDA OPELDE KULANMIŞ BİRİ OLARAK YAZIYORUM KESİNLİKLE TEK ALINCAK OTOMOBİL Volkswagen DİYORUM Güvenli sürüş. tek.uzm.

      Sil
    2. clio yu hiç beğenmedim içi rezalet malzeme kapılar ser kapanıyınca kapanıyor çizik ler gördüm yeni araçta çok dar arka sı koltuk rahatsızlık verdi

      Sil
  3. merhaba blogunuzu çok beğendim başarılarınızın devamını diliyorum sizi izlemeye aldım iyi günler dilerim abduko

    YanıtlaSil
  4. Ben de bu arabalar arasinda kalıp tercihimi 208 hdi urban soul dan yana kullandım.

    YanıtlaSil
  5. Volkswagen tabiki 2013 1.6 TDİ COMFORTLİNE DSG ARACIM ÇOK MEMNUNUM 100 KM DE ORTALAMA 4.3 YAKIT 2 ELDEDE ÇOK TUTULAN ARAÇTIR CLİO ,PEUGEOT, OPEL BİLE YETİŞEMEZ HERKONUDA OPELDE KULANMIŞ BİRİ OLARAK YAZIYORUM KESİNLİKLE TEK ALINCAK OTOMOBİL Volkswagen DİYORUM Güvenli sürüş. tek.uzm.

    YanıtlaSil
  6. 3 yıldır Clio 4 EDC Diesel 90 HP kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Sürüş konforu, performansı ve pratikliği özellikle şehir içi kullanımı için süper. Üst sınıf arabalarla şehir içinde rahat yarışırsınız. Yakıt ortalaması şehir içi 5.8 tl bagajı 2 yetişkin iki çocuklu bir aile için gayet yeterli. Türkiye’de hemen heryerde servisleri ve yedek parçalarını bulabilirsiniz. Bence tek sorunu yalıtımı daha iyi olabilirdi. Renault bu aracı gerçekten iyi yapmış. Kesinlikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  7. 3 yıldır Clio 4 EDC Diesel 90 HP kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Sürüş konforu, performansı ve pratikliği özellikle şehir içi kullanımı için süper. Üst sınıf arabalarla şehir içinde rahat yarışırsınız. Yakıt ortalaması şehir içi 5.8 tl bagajı 2 yetişkin iki çocuklu bir aile için gayet yeterli. Türkiye’de hemen heryerde servisleri ve yedek parçalarını bulabilirsiniz. Bence tek sorunu yalıtımı daha iyi olabilirdi. Renault bu aracı gerçekten iyi yapmış. Kesinlikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

New Products...

AliExpress WW

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araç alırken 1.4 mü yoksa 1.6 mı ?

KARSAN JEST Mİ ? OTOKAR M-2010 MU ?

Otomatik Vites, DSG şanzıman mı, CVT şanzıman mı ? EDC Şanzıman mı ?