Otomatik Vites, DSG şanzıman mı, CVT şanzıman mı ? EDC Şanzıman mı ?

DSG mi CVT mi ?

DSG Şanzıman :

DSG  otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman sistemidir. Avantajı vites geçişlerinde bir sonraki vitesi hazırda tutup  vites geçişini çok hızlı yapmasıdır . Ama kısacası ; siz 1. viteste gezerken bu şanzıman çoktan 2. vitese takmış oluyor ve vites değiştirme komutunu alır almaz gecikme yaşanmaksızın vites değiştiriliyor.


Bu şanzımana sahip araçların düz şanzımanlı modellerine nazaran kalkış hızlanması erken, yakıt tüketimi de düşük oluyor.Dezavantajı ise tüm bunları yapabilmesi 2 farklı şanzıman barındırmasıdır.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seri otomobil kullananları bile mutlu edecek kadar hızlı, bir otomatik şanzımandan beklenmeyecek kadar ekonomik bir vites olabilir mi?

Volkswagen’in geliştirdiği 7 ileri vitesli DSG otomatik şanzıman.
Hem otomatik vitesin konforu hem de manuel vitesin dinamizmi bir arada. Türkiye’de ilk kez Volkswagen tarafından sunulan, patenti de Volkswagen’e ait DSG şanzıman teknolojisi, 300 milisaniyede vites değişimi yaparak, geçişleri hissettirmiyor ve manuel vites performansına erişiyor. Aynı zamanda daha az yakıt tüketimi sağlıyor

Yapılan araştırmalara göre 7 ileri DSG otomatik vitesli Volkswagen Araç modelleri,geleneksel otomatik vitesli modellere göre her 100 kilometrede 0.8 litre daha az yakıt harcadığı ortaya çıkmıştır.

DSG şanzımanda bir nevi triptonik şanzıman gibidir .Dolayısı ile çok eğimli yokuşlarda tam otomatik vites performansını yakalayamazsınız.Bunun için DSG özelliğini barındıran şanzımanlarda Hill-Holder özelliğini aramalısınız.Bu  özellik yokuşlarda kaymayı engelleyen sisteme sahiptir .

CVT şanzıman :

Honda markasının otomatik vitesler için geliştirdiği,vites geçişlerini hissetmediğiniz, metal bir kayışın, iç yüzeyleri konik bir çift kasnak arasında çalışmasıyla aracınızı hareket ettirebileceğiniz ve sarsıntısız araç kullanmayı sağlayan sistem sonsuz zamanlı vites değişimi de denilebilir .Yakıt ekonomisi ve ivmelenme konusunda 4 vitesli otomatik transmisyona gore daha üstün olduğu bilinir.

  

Üzerinde dişli bulunmadığından dolayı daha gürültüsüz ve ekonomik olduğu konusunda ortak kanı vardır.


"EDC çift debriyaj teknolojisini kullanıyor ve özellikleriyle çığır açıyor":

EDC vites kutusu, mekanik vites kutuları kadar atak ve performanslıdır:
İhtiyaç duyduğunuz her an, göz açıp kapayana kadar değişen vitesler: 6 ileri şanzımanın vites değişim süresi sadece 290 ms,
Manuel modu: İstediğiniz taktirde, vitesi manuel moda alarak vites değişimlerini kendi istediğiniz şekilde yönetebilirsiniz.

EDC vites kutusu yol koşulları ve sürüş tarzınıza uygun olacak şekilde en doğru vitesi seçerek sizin ihtiyaçlarınıza anında karşılık verir




EDC'nin geliştirilmesinde tek bir amaç gözetildi: Konfordan ve performanstan ödün vermeden, mekanik vites kutusununkine benzer bir yakıt tüketimi elde etmek.

http://www.renault.com.tr/araba/binek/yeni-fluence/edc-otomatik-vites  (Sitesinden alıntılar yapılmıştır)


Teşekkürler


Yorumlar

  1. Tartışmasız CVT. Japon otomatiklerinin sorun çıkarması olasıkları çok düşüktür.

    YanıtlaSil
  2. DSG diye bir zamanlar övülen şanzıman.Ya işte böyle.Uzun soluklu denemeden şöyle üstün, böyle hızlı gibi övgülere gerek yok.Şimdi herkes DSG şanzıman arıza yaparsa ocağımıza incir ağacı diker diye tırsıyor.

    YanıtlaSil
  3. şanzıman konusunda en az sorun cıkaran model hangisi açaba ??

    YanıtlaSil
  4. Cvt tam otomatik honda lar da kullanılan

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

New Products...

AliExpress WW

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araç alırken 1.4 mü yoksa 1.6 mı ?

KARSAN JEST Mİ ? OTOKAR M-2010 MU ?

Nissan Juke mi ? Opel Mokka mı ?